Collection sujet bac Philosophie | Types commentaire du texte


Sujet 1:
Faites l’étude ordonnée du texte suivant en vue d’en dégager son intérêt philosophique.
« Notre époque est menacée par le positivisme et le scientisme. Elle est tentée de ne reconnaitre comme valables que les autres formes de pensée dans le domaine de l’opinion aléatoire. Reconnaitre à la connaissance scientifique une grande valeur explicative et une grande efficacité pratique ne peut faire oublier qu’elle ne porte que sur des phénomènes. Les savants authentiques ne surestiment pas le caractère de la preuve expérimentale qui établit la réalité d’une relation, l’interprétation de cette relation pouvant toujours être revue. Ils reconnaissent aussi le caractère hypothétique des grandes théories. Enfin, quelque garantie qu’apporte la preuve dans la connaissance, elle n’est pas l’unique objectif dans la pensée. L’esprit n’a pas à être contraint mais éclairé; il peut rencontrer d’autres lumières que celle de la science ».
Isabelle MOURRAL et Louis MILET
Traité de philosophie

Laza Adina 1:
Hadihadio mirindra ity lahatsoratra ity ka asongadino avy amin’izany ny lanjany ara-pilozofia.
« Izao vanim-potoana iainantsika izao dia mitady hanjaka ny pozitivisma sy ny siantisma. Toa mirona amin’ny  fanekena ho hany azo antoka ireo karazam-pahalalana siantifika hafa ao amin’ny sehatrin’ny hevitra tsy voafaritra. Ny fanomezan-danja lehibe ny fahalalana siantifika eo amin’ny fahafaha-manazava sy amin’ny fandairan’ny fiasa dia tsy manome lanja lehibe ny porofo azo tamin’ny fanaporofoana siantifika mampifandray ireo tranga, ny fahitana io fifandraisana io dia mbola azo averina dinihina. Eken’izy ireo ihany koa ny mbola mahavinavina ireo teoria goavana. Farany, tsy ireo fahazoana antoka entin’ny porofo eo amin’ny sehatry ny fahalalana no tanjon’ny saina. Tsy natao hoterena ny saina fa natao hazava; mety hahita fahazavana hafa ankoatra ny entin’ny siansa izy.”
Isabelle MOURRAL et Louis MILET
Traité de philosophie

Sujet 2:
Faites l’étude ordonnée du texte suivant en vue d’en dégager son intérêt philosophique.
« Le « Je » historique est engagé dans un corps, dans une société, dans un univers qui le pressent d’être le moins possible un « Je ». Le corps multiplie les passions et les instincts qui selon, le mot de Pascal, nous jettent à la porte de nous-mêmes. La société multiplie des personnages qui suppléent la personnalité. Ainsi la personne trouve dans ses conditions d’existence les puissances qui tendent à la dépersonnaliser. »
GOUHIER
La philoshophie et son histoire

Laza Adina 2:
Hadihadio mirindra ity lahatsoratra ity ka asongadino avy amin’izany ny lanjany ara-pilozofia.
« Ny « izaho » fototra dia tafalentika ao anatin’ny vatana, ao anivon’ny fiaraha-monina, ary ao amin’ny tontolo izay manery ny fisian’io « izaho » io hanjary ampahany faran’izay kely indrindra. Ny vatana dia mampitombo ny fietanam-po sy ny filana voajanahary izay manilika antsika hivoaka ivelan’ny maha izy antsika araka ny tenin’ny Pascal. Mampitombo ny fisehoana isaky ny andraikitra izay maka ny toeran’ny maha izy azy eo amin’ny olona ny fiaraha-monina. Noho izany, ao anatin’ny toe-javatra iainany no ahitan’ny olona hery izay mitarika any amin’ny fanafoanana ny maha izy azy.
GOUHIER
La philoshophie et son histoire
Sujet 3:
Faites l’étude ordonnée du texte suivant en vue d’en dégager son intérêt philosophique.
« Qu’est-ce que l’homme? La physiologie étudie son corps, la psychologie étudie son âme, la sociologie l’étudie comme être social. Les sciences humaines ont apporté toutes sortes de connaissances mais non celle de l’homme dans sa totalité. La question qui se pose c’est de savoir s’il est, en général, possible de se faire une idée exhaustive de l’homme au moyen de ce qu’on peut savoir de lui, ou bien si l’homme est, au-delà, quelque chose de plus. »
Karl JASPERS
Introduction à la philosophie

Laza Adina 3:
Hadihadio mirindra ity lahatsoratra ity ka asongadino avy amin’izany ny lanjany ara-pilozofia.
« Inona no atao hoe olona? Mandinika momba ny vatany ny filozofia, mandinika ny sainy ny psikolojia, mandinika azy amin’ny maha olom-piaraha-monina azy ny sosiolojia. Nitondra karazam-pahalalana ny siansa momba ny maha olona fa tsy nahasahana ny olona amin’ny maha izy azy manontolo izy ireny. Ny olana mipetraka dia izao: mety ho azo atao ve, amin’ny ankapobeny, ny mihevitra izany olombelona izany amin’ny maha izy azy manontolo, amin’ny alalan’izay mety ho fantatra momba azy, na zava-misy hafa ankoatr’izay nahalalana azy no atao hoe olombelona.”
Karl JASPERS
Introduction à la philosophie

Sujet 4:
Faites l’étude ordonnée du texte suivant en vue d’en dégager son intérêt philosophique.
« La science dans son besoin d’achèvement comme dans son principe, s’oppose absolument a l’opinion. L’opinion a toujours tort. L’opinion pense mal ; elle ne pense pas: elle traduit des besoins en connaissance. En désignant les objets par leur utilité, elle s’interdit de les connaitre. On peut rien fonder sur l’opinion: il faut d’abord la détruire. Elle est le premier obstacle a surmonter. L’esprit scientifique nous interdit d’une opinion sur des questions que nous ne comprenons pas, sur des questions que nous ne savons pas clairement formuler. Avant tout, il faut savoir poser problèmes. Les problèmes ne se posent pas d’eux-mêmes. Pour un esprit scientifique, toute connaissance est une réponse à une question. Rien ne va de soi. Rien n’est donne. Tout est construit.
Gaston BACHELARD
La formation de l’esprit scientifique

Laza Adina 4:
Hadihadio mirindra ity lahatsoratra ity ka asongadino avy amin’izany ny lanjany ara-pilozofia.
« Ny siansa, ao anatin’ny filany ho tanteraka sy ao anatin’ny fitsipika fototra mifehy azy dia manohatra tanteraka ny fiheverana. Ny fiheverana dia diso foana. Tsy mandinika tsara ny fiheverana ; tsy misaina izy. Amin’ny filazany ny zavatra amin’ny alalana ilana azy  dia miniatsy mahalala azy ireny izy. Ny toe-tsaina siantifika dia mandrara antsika amin’ny fanomezana hevitra momba ny fanontaniana izay tsy azontsika, momba ny fanontaniana izay tsy haintsika akory ny mandrafitra azy mazava. Mialoha ny rehetra, mila mahay mametraka fanontaniana. Tsy mipetraka ho azy ny olana. Ho an’ny toe-tsaina siantifika, ny fahalalana rehetra dia valim-panontaniana. Tsy misy mandeha ho azy. Tsy misy tranga mivantana. Narafitra avokoa ny rehetra. »
Gaston BACHELARD
La formation de l’esprit scientifique

Sujet 5:
Faites l’étude ordonnée du texte suivant en vue d’en dégager son intérêt philosophique.
« Si la vérité philosophique est l’objet d’une démarche libre, ce n’est pas le sujet individuel qui, par son choix, crée la vérité et la valeur. Nous ne pouvons pas par une décision personnelle, déclarer que ceci est juste, vrai, bien. Le juste, le vrai, les biens ; sont des objectifs intelligibles extérieurs à l’esprit individuel. La philosophie les cherche avec ardeur. Sa recherche est longue et n’aboutit jamais qu’à des approches et des approximations. »
Isabelle MOURRAL
Traité de la philosophie

Laza Adina 5:
Hadihadio mirindra ity lahatsoratra ity ka asongadino avy amin’izany ny lanjany ara-pilozofia.
« Raha toa ka iantefan’ny fomba fiasa malalaka ny marina ara-pilozofia dia, tsy ny tsirairay akory no mamorona amin’ny alalany safidiny ny marina sy ny rariny. Tsy azontsika atao amin’ny alalan’ny fanapahan-kevitra manokana fotsiny ny manambara fa izao no rariny, marina, tsara. Ny rariny, marina, ny tsara dia tanjon’ny saina ivelan’ny sain’ny tsirairay. Mikaroka azy ireo fatratra ny filozofa.  Maharitra ela ny fikarohany, saingy tsy mety tody mihitsy afa-tsy amin’ny fanakaikezana sy fanatonana fotsiny ihany.”
Isabelle MOURRAL
Traité de la philosophie

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